Vanmiddag zijn we samen op pad gegaan om wederom de route naar school (en terug uiteraard) te oefenen. Dit keer ging Laurise op pad met een gelamineerde uitdraai van de reis, incl. de tussenstops. In de tram heb ik haar gewezen dat de haltes een naam hebben (mocht het systeem in de tram uitvallen), dat ze kon zien hoe laat het was, welke datum en dat ze op “stop” moest drukken als niet iemand anders dat had gedaan. Ze vond het super relaxed dat alles op haar briefje overeen kwam met wat er in de tram werd omgeroepen. Bij het overstappen, maakte ik een fout door 1 halte te vroeg uit te stappen, waardoor we de aansluiting miste. Bij de laatste halte liepen we de straat linksaf, maar hadden we rechtsaf gemoeten. Laurise begreep dit niet, waarop ik uitlegde dat we geen straatnummer hadden ingevoerd. Ik heb geholpen met het uitrekenen hoe lang we ergens (zonder foutmarge) over liepen.
Op de terugweg hadden we zo’n trek gekregen dat we een broodje hebben gescoord, voordat we de reis weer voortzetten.
De moeilijkheid is nog even dat waar we uitstapten we aan de overkant weer moesten instappen, maar dat dat op de terugweg andersom is.
Al met al vonden we het leerzaam én gezellig!