1/3 zit erop

Linda Linda Leave a Comment

Na de herfstvakantie (dan zijn we nog echt vrij) krijgen we onze eerste toets over anatomie, fysiologie en pathologie. In de volgende vakanties zullen we moeten werken, ook al is de school gesloten. We hebben er nu 5 weken op zitten en vóór eind oktober krijgen we ook ons einde proeftijdgesprek. Dan hebben we de eerste toetsen gemaakt. Inmiddels zijn er in de klas wel wat groepjes gevormd, maar toch voelt de klas als 1 geheel. De klas voelt voor mij nog steeds als leuk, inspirerend, lachen we en voel ik respect voor elkaar. Zo voel ik het althans.

Inmiddels gaan we als een speer door de stof. Ik moet bijv. voor medisch rekenen een 10 halen, maar haalde ik voor de eerste proeftoets een 9.2. Ik vrees voor het vak anatomie.. qua nieuwe termen zit ik zo op zo’n 300 nieuwe begrippen. Het kost mij moeite om de hoofdzaken van de bijzaken te onderscheiden en kost mij het stampen hiervan heel veel tijd. Sommige woorden beklijven direct en sommige woorden kan ik maar niet onthouden. Een voedingsbodem om de toets te gaan vrezen!

Als klas verlangen we ernaar om weer aan het werk te gaan, maar dat is pas begin december. We worden nu in 15 weken klaargestoomd voor de praktijk . Relatief heb ik weinig vakken: Nederlands, Engels, Verpleegkunde, vaardigheden (Skills). theorie voor de Skills, Sociale Vaardigheden, Medisch Rekenen en Algemeen Rekenen (= terug naar de breuken..), maar de stof an sich in zijn totaliteit ervaar ik als zo ontzettend veel! Op zich geeft dat niet, maar om een goede Verpleegkundige te worden, zou ik willen dat ik al deze nieuwe termen mij sneller eigen kon maken. Ik wil later niets lever dan klinisch redeneren. Daarvoor is heel veel kennis nodig.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *