Op 29 juni 2016 stuurde de RDW mij een brief waarin staat dat mijn rijbewijs binnenkort verloopt. Hoewel ik dat zelf ook in de smiezen had, vind ik zo’n herinnering daaraan erg welkom en prima georganiseerd! Vandaag ging ik bij het Stadsdeelkantoor langs. Ik had vooraf even gegoogled, maar ik dacht dat ik online geen afspraak hoefde te maken. Ik kom er ook te weinig om te weten hoe het werkt en moest ik mij melden bij de receptie. Of ik een afspraak had gemaakt? “Nee.” Dat was wel de bedoeling, omdat vrije inloop tot 11.00 uur was en ze over 10 minuten gingen sluiten (ik vertaalde dat naar 13.00 uur). Of ik alles bij me had voor een nieuw rijbewijs (pasfoto en huidig rijbewijs). “Ja.” Een paar minuten voor een formulier invullen leek mij genoeg, maar nee, er was geen plek meer.
We maakten een afspraak (kost wat tijd) en de dame printte vervolgens de vastgelegde afspraak (kost wat tijd). Ik keek op de bevestiging en zag dat de afspraak 5 (!) minuten zou gaan duren. Ik ben bij de receptie net zo lang binnen geweest! Als ik er even een sommetje op loslaat, ben ik straks ca. een half uur kwijt geweest voor een invulformulier dat niet online staat en moet ik na een week weer terugkomen om het nieuwe rijbewijs op te halen.
Zucht