Stomme acties

In het verleden heb ik het met hogere aankopen meegemaakt: je krijgt korting per betaling, ook al bestaat je aankoop uit delen. Zo ook vandaag bij de Hoogvliet waar je kunt sparen voor een gratis boeket. Het sparen bestaat uit een stempel die je krijgt per betaling. Ik legde 3 bossen bloemen neer en daarvoor zou ik 1 stempel krijgen. De dame in kwestie wist niet of ik nou 3 of 1 stempel zou krijgen, waarop collega 2 antwoordde: 1.

Ik sprak deze medewerkster aan dat ik dan beter 3x kan betalen (voor 3 stempels)? Ze reageerde niet op mijn voorstel en keek me niet aan. Collega 1 gaf vervolgens – wat ongemakkelijk – wel antwoord met “wat u wilt”. Ok, dan wil ik deze bloemen graag drie keer afrekenen.

Volgens de voorwaarden had collega 2 conform gehandeld, maar om als klant genegeerd te worden … Ik schrijf er vaker over, omdat ik de klantvriendelijkheid of -gerichtheid zo vaak zo ver te zoeken vind.

 

Eén antwoord op “Stomme acties”

  1. Pff slimme actie van jou, en helemaal met je eens! Met vriendelijkheid wordt meer bereikt en 3x afrekenen staat ook nog eens voor 2x een extra mogelijkheid van de caissiere om alsnog vriendelijk te zijn/worden of om inzicht te krijgen in eigen rare actie …wie krijgt er in een paar seconde die kans? 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *