Zoals beschreven bij Laurise ging ik afgelopen dinsdag met haar naar de kapper voor nieuwe extensions. Tijdens het bezoek had ik het o.a. over mijn Garmin (stappenteller/horloge). Ze was laaiend enthousiast en wilde er ook zo een.
Vrijdag zag ik een gemiste oproep op mijn werk en belde ik terug. Het bleek de kapster te zijn. Of ik in de buurt was, want ze had haar Vivofit gekocht, maar ze snapte er weinig van. Deze kapster, heel stoer met deze aanschaf, wordt dit jaar 60 en ik kon mij voorstellen dat ze bij het installeren wat hulp kon gebruiken.
Vandaag ben ik bij haar salon langs gegaan om haar Vivofit werkbaar te maken. Het ging echter anders dan bij mijn installatie. Zo had ze niet de Vivofit2, maar de Vivofit. Haar telefoon bleek niet compatible met de app Connect en moest ik e.e.a. op haar computer downloaden. Ze kwam met een mini laptop met één USB-ingang. Die van de muis moest eruit om de bijgeleverde ANT+ in te pluggen. De rest moest ik met de touchpad doen, maar daar ben ik niet zo goed in. Na twee uur was het redelijk ok en gaf ik haar de handleiding die ik had geprint van Vivofit2.
Tijdens mijn uitleg hielp ze klanten of werd haar haar zelf onder handen genomen. Ik hoop dat ze er vanaf morgen goed mee uit de voeten kan.
Laatst las ik dat je gelukkiger wordt van iemand te helpen dan om iets te kopen, maar vooralsnog kan ik enorm genieten van beide!